Skip to main content

Smart City València reforçarà la interacció amb la ciutadania per fer comprensible la transformació digital de la ciutat

By 29 desembre, 2021gener 10th, 2022

Fuset s’ha reunit amb representants d’Idrica, que després de la licitació pública aportarà el seu coneixement en transformació digital per consolidar València com a referent Smart City

El regidor d’Agenda Digital, Pere Fuset, acompanyat per personal tècnic de l’Oficina de Ciutat Intel·ligent, ha participat en la primera reunió de llançament de l’Oficina Tècnica del Projecte Smart City València. En la trobada han participat responsables de l’empresa Idrica, adjudicatària del nou contracte, que per primera vegada compta amb un lot específic diferenciat de la plataforma urbana i l’estratègia smart city. Juntament amb la representació de l’Ajuntament de València ha participat Jaime Barba, CEO d’Idrica, empresa que aportarà el seu coneixement en transformació digital en esta nova etapa.

La posada en marxa de la renovada Oficina Tècnica de Projectes permetrà coordinar les actuacions dels projectes de transformació digital i impulsar la integració i implantació de solucions i les aplicacions smart que amb un caràcter transversal es duen a terme des de l‘Oficina València Ciutat Intel·ligent per als diferents servicis municipals.

Una modernització que busca l’eficiència, la sostenibilitat i millorar la qualitat de vida de la gent

Fuset ha traslladat a la nova Oficina Tècnica de projectes la necessitat de reforçar la interacció amb la ciutadania per “donar a conéixer l’ambiciosa transformació digital que està duent a terme València i que la smart city vaja més enllà de l’Ajuntament i siga un projecte de ciutat per i per a la gent”. L’edil ha destacat així la voluntat del consistori de posar l’accent en aquelles iniciatives que “facen comprensible i accessible als veïns i veïnes de València els avanços que fa la ciutat per una modernització que busca l’eficiència, la sostenibilitat i millorar la qualitat de vida de la gent”. Fuset ha afegit que “volem ser profetes en la nostra terra perquè el reconeixement internacional del qual gaudim siga un motiu més d’orgull per als valencians i valencianes”. Així, ha avançat que, al costat de la renovació dels quadres de comandament interns i ciutadans com ‘València al minut’ i la progressiva incorporació de noves funcionalitats en el Geoportal i l’AppValència, es pretén també realitzar accions pedagògiques i divulgatives que donen a conéixer el projecte entre el conjunt de la ciutadania.

L’Oficina Tècnica de Projectes comptarà amb personal amb ampli coneixement i experiència en plataformes Big Data amb les seues múltiples tecnologies i en la gestió pràctica d’alts volums de dades per a les ciutats. El seu know-how l’aportarà tant en l’àrea estratègica com en la tècnica i de recursos.

El projecte que ara dona inici fa referència al lot 3 del contracte del “Servici de consultoria estratègica, servicis de plataforma VLCi i oficina de projectes de transformació digital i solucions Smart”, compost per perfils altament qualificats en matèria de consultoria i informàtica. Este lot ha sigut adjudicat mitjançant licitació pública a Idrica, companyia valenciana i internacional de tecnologia que naix després de l’experiència de la transformació digital de Global Omnium.

L’equip de l’Oficina Tècnica té com a objectiu continuar complint d’una manera eficaç les competències de l’Oficina Ciutat Intel·ligent davant el repte d’una transformació digital transversal i global que serà una palanca central de la reactivació econòmica amb l’arribada dels fons Next Generation que es preveu captar per a diversos projectes municipals relacionats amb la sostenibilitat, la mobilitat, el comerç, el turisme, l’administració electrònica i la digitalització pública i privada entre altres àmbits de la gestió municipal.

Fuset ha manifestat que “l’oficina de ciutat intel·ligent i la plataforma urbana de València és pionera i referent en les administracions locals ja que ens permet exposar tots els servicis i solucions que aportem a la ciutadania i l’arribada de fons europeus suposarà un gran repte que ha de consolidar-nos com a ciutat intel·ligent i sostenible”.

L’edil ha conclòs que, “amb la posada en marxa de l’Oficina, reforçarem eixe assessorament en la transformació digital dels servicis municipals de l’Ajuntament, renovant l’estratègia smart de la ciutat i continuant potenciant la tecnologia com a mitjà per a millorar la qualitat de vida de les persones, el benestar de la ciutadania, la competitivitat i l’eficiència dels servicis municipals que presta l’Ajuntament de València”.