Skip to main content

L’Ajuntament llança una campanya perquè la ciutadania s’acoste a l’Ajuntament mitjançant la seu electrònica

By 24 gener, 2022febrer 9th, 2022

Pere Fuset ha ressaltat que l’ús d’esta eina “creix de manera exponencial

La Seu Electrònica de l’Ajuntament creix de manera exponencial, i enguany ha marcat un nou màxim històric (s’han multiplicat per 98 les instàncies tramitades l’any 2015), tot i la recuperació de l’atenció presencial que no va ser possible durant la pandèmia”. Així ho ha destacat hui el regidor d’Agenda Digital i Administració Electrònica, Pere Fuset, durant la presentació de la campanya municipal “Millor a la Seu Electrònica” impulsada perquè cada vegada siguen més els ciutadans i ciutadanes que puguen relacionar-se amb l’administració local mitjançant esta eina, perquè que estalvia temps i recursos, genera sostenibilitat i permet realitzar tràmits des de qualsevol dispositiu i lloc i en qualsevol moment.

El regidor Pere Fuset ha donat a conéixer la nova campanya gràfica que des de hui acosta la Seu Electrònica a la ciutadania “amb uns cartells senzills que informen que, per exemple, cada vegada hi ha més persones que demanen ajudes escolars o per al lloguer còmodament, des de casa i sense perdre temps”. “A la Seu Electrònica també es poden demanar –tal com diuen els cartells de la campanya- permisos d’obres, tràmits de trànsit sense agafar el cotxe, ajudes per al xicotet comerç sense abaixar la persiana, i tràmits tributaris en pijama”.

Relacionar-se amb l’administració local mitjançant la Seu Electrònica estalvia temps i recursos

A més –ha destacat Fuset- esta campanya gràfica, dissenyada per Democracia Estudio, es llança acompanyada amb un conjunt d’iniciatives orientades a millorar l’atenció, el servici i els dubtes que tinga la ciutadania respecte a la seu electrònica”. Concretament, el regidor ha anunciat la posada en marxa d’una iniciativa perquè mitjançant Cl@ve firma un sistema en el núvol permeta signar utilitzant la identificació Cl@ve Permanent, disponible també des del mòbil.

Pere Fusest també ha anunciat la creació d’un nou servici telefònic, a partir de la pròxima primavera, “que ajudarà a aquells ciutadans i ciutadanes que tinguen problemes per a utilitzar la Seu Electrònica que, esperem, es consolide com l’opció preferent per als valencians i valencianes”. “Aprofitant la renovació dels contractes d’assistència informàtica municipals ampliarem este servici a la ciutadania amb un horari coincident amb el 010”, ha explicat.

Durant la presentació de totes estes iniciatives per trencar la “bretxa de la ciutadania amb l’Administració Electrònica”, Pere Fuset també ha s’ha fet ressò de l’estudi d’usabilitat realitzat recentment “que ha valorat molt positivament la Seu Electrònica però que ens ofereix algunes millores per fer més senzilla l’experiència d’ús”.

El regidor d’Agenda Digital i Administració Electrònica també ha ressaltat algunes de les accions desenvolupades fins al moment com, per exemple, l’apertura de l’Oficina Municipal d’Atenció a les persones majors per part de la Regidoria d’Envelliment Actiu per oferir atenció presencial de dilluns a divendres de 9,00 a 14,00 a Tabacalera; ha anunciat que al llarg de l’any es desenvoluparan més accions contra la bretxa digital, i ha avançat que es tornaran a fer tallers als carrers d’AppValència per mostrar els tràmits més usuals que es poden fer des del mòbil.

Pel que fa a les dades que avalen l’aposta municipal de la Seu Electrònica, Pere Fuset ha destacat, entre altres, les 512.228,00 euros d’estalvi postal de l’Ajuntament.