El regidor d’Agenda Digital i Administració Electrònica, Pere Fuset, informa d’este nou servici, la ubicació del qual s’informarà semanalment
L’Ajuntament resoldrà els dubtes més freqüents de les persones que patixen la bretxa digital.
Els Punts d’ajuda digital d’Smart City València van a visitar prop de 60 barris de la ciutat per tal d’acostar la ciutadania la seu electrònica i la web municipal, l’App València i totes les ferramentes que disposa l’Ajuntament per servir i comunicar-se amb la ciutadania per mòbil. En estos punts es resoldran els dubtes més freqüents dels valencians i valencianes, especialment de les persones que patixen la bretxa digital.
El regidor d’Agenda Digital i Administració Electrònica, Pere Fuset, ha presentat hui estos Punts d’Ajuda Digital, i ha explicat el seu recorregut pels barris. En esta presentació, l’edil ha destacat que “l’Ajuntament vol afavorir la inclusió digital del veïnat de tots els barris de la ciutat, de Nord a Sud, i traure el màxim profit a la transformació digital que també genera problemes, i als quals volem plantar cara”.
“Des de Smart City València estem impulsant diverses mesures per combatre les diferents bretxes digitals a València, afavorint la connectivitat i l’accés de tots els perfils a les diferents ferramentes digitals de l’Ajuntament dependents de l’àrea d’Agenda Digital”, ha explicat el regidor.
“I per a garantir eixa connectivitat -ha indicat- hem fet front institucional i desenvolupat contactes amb les empreses de telecomunicacions per arribar a una connectivitat d’internet d’alta velocitat al 100% del terme municipal de valència”. “També comptem amb xarxa WiFi4EU amb més de 500 punts de connexió a espais públics amb una xarxa pública i segura europea que multiplica per 117 la velocitat habitual del wifi públic”, ha afegit.
Nou telèfon d’assistència
Pere Fuset ha enumerat accions per a simplificar i afavorir l’ús de les ferramentes digitals de l’Ajuntament, i entre estes ha destacat, per exemple, la renovació de la web i la seu electrònica, així com la seua adaptació per a dispositius mòbils. Entre les previsions ha ressaltat la futura posada en marxa, en hivern de 2022, d’un nou telèfon d’assistència per a la seu electrònica.
Pel que fa als punts d’Ajuda Digital, estos realitzaran 60 visites als barris de València amb monitors digitals, tablets, i mòbils per explicar la ciutadania com fer servir les ferramentes digitals de l’Ajuntament de València per a desenvolupar tràmits i gestions. En estos punts també es resoldran dubtes bàsics d’usuaris de dispositius mòbils. I es repartiran 10.000 exemplars d’una guia de recursos en paper.
Cada setmana s’anunciarà la ubicació d’estos Punts d’Ajuda Digital a les xarxes socials, Appvalència i webs per tal d’afavorir la participació de la ciutadania que vulga formar-se o resoldre dubtes.