Fuset ha destacat l’optimització dels servicis municipals gràcies a l’ús del Big Data per a millorar la qualitat de vida de les persones.
El regidor d’Agenda Digital i Administració Electrònica, Pere Fuset, ha avançat hui la imminent publicació dels plecs del contracte de la plataforma de Smart City València que tindrà una vigència de dos anys, amb possibilitat de pròrroga per a dos anys més i que compta amb un pressupost base de licitació de 2.140.000 € (IVA inclòs).
Els plecs, que està previst que aprove la pròxima Junta de Govern Local, introduïxen com a principals novetats la divisió en tres lots per a així, “amb els mateixos recursos econòmics, traure major profit sumant un nou servici de consultoria que actualitze la estratègia de ciutat intel·ligent i aprofitar els estudis big data per a millorar els servicis municipals”. Estos elements se sumen així al propi servici de gestió i manteniment de la Plataforma de ciutat intel·ligent i els seus servicis associats, així com la contractació de l’Oficina Tècnica de Projectes.
transformació digital
dels servicis municipals
amb caràcter transversal
Fuset ha explicat que “la plataforma de ciutat intel·ligent és el cor i cervell de la digitalització de València on convergixen totes les aplicacions tecnològiques amb les quals es millora la vida de la ciutadania i la presa de decisions de la ciutat” al mateix temps que ha recordat que l’experiència pionera de València en esta matèria “suposa ja un gran reconeixement internacional com acredita l’encàrrec de la ITU i ONU en el grup de treball que orienta a ciutats de tot el món per a traure màxim profit a la plataforma de ciutat”.
L’objecte del nou contracte és la contractació d’un servici de consultoria per a l’establiment d’una renovada estratègia de ciutat intel·ligent i de transformació digital dels servicis municipals amb caràcter transversal que permetrà aprofitar al màxim la tecnologia per a millorar en àrees tan diverses com la mobilitat, la neteja, els servicis socials i altres prestacions a la ciutadania. Inclou també la contractació d’un servici que duga a terme la definició, anàlisi, disseny, migració, adaptació, implantació, desplegament, operació i manteniment d’una Plataforma de ciutat intel·ligent i els seus servicis associats, així com la contractació d’una Oficina Tècnica de Projectes que permeta coordinar les actuacions dels projectes de transformació digital, i integració i implantació de solucions i elements habilitants smart.
En este sentit Fuset ha recordat que “entre altres aplicacions de diferents servicis municipals destaquen dos grans projectes en marxa, cofinançats per fons europeus i gestionats per Red.es com són ImpulsVLC i ConnectaVLCi que sumen ja prop d’11 milions d’euros en inversions” i s’ha mostrat confiat que “la reeixida experiència de València amb la plataforma de ciutat intel·ligent ens permetrà optar amb les millors garanties als esperats fons europeus de reconstrucció postcovid que generaran importants oportunitats econòmiques i laborals a la ciutat en clau d’agenda digital”.
Des de l’Oficina de Ciutat Intel·ligent que gestiona la plataforma, han assegurat que amb una estratègia actualitzada continuaran assessorant els diferents servicis municipals en el seu procés de digitalització “proposant noves clàusules smart que traguen màxim profit a la plataforma des de cada contracte i que ens permeten continuar potenciant la tecnologia com a mitjà per a millorar la qualitat de vida de les persones, el benestar, la competitivitat i l’eficiència dels servicis municipals que presta l’Ajuntament de València”.
El nou contracte aprofitarà també les oportunitats dels estudis Big Data “per a disposar d’informació anònima, fiable i exhaustiva amb la qual optimitzar els servicis municipals i amb això incidir en la qualitat de vida de la gent”. Fuset ha posat com a exemple l’estudi sobre turistes i visitants a les Falles de València presentat l’any passat i ha avançat que posarà a la disposició dels diferents servicis municipals esta eina.