Fuset: “València és ja un referent internacional en Smart City i per a continuar avançant hem d’impulsar el coneixement de totes les possibilitats per part dels servicis municipals”
El regidor d’Agenda Digital i Administració Electrònica de l’Ajuntament de València, Pere Fuset, ha anunciat que, després de l’èxit de jornades de formació anteriors, s’estan celebrant ara noves sessions centrades en potenciar l’ús d’eines smart per al personal dels diferents servicis municipals. L’objectiu d’esta formació és “dotar als servicis municipals de coneixements clau en les principals eines smart per a millorar i fer més àgil i eficient la seua gestió i la comunicació bidireccional amb la ciutadania”.
En concret, estes noves sessions formatives, que es desenvoluparan al llarg d’esta setmana i estaran conduïdes per personal tècnic del servici de Tecnologies de la Informació i la Comunicació (SerTIC), introduiran als servicis municipals en l’ús del Geoportal web de València, en l’aplicació AppValència, així com en l’ús de noves eines de formularis.
El primer és una aplicació del sistema d’informació geogràfica (GIS) municipal amb més de 600.000 elements de la ciutat georeferenciats sobre mapes temàtics de la ciutat, que presenta funcionalitats tant públiques com internes amb les quals els diferents servicis municipals, però també la ciutadania, poden millorar la seua presa de decisions amb dades de tots els barris de la ciutat. Algunes d’estes dades, a més, s’oferixen en temps real gràcies a la seua connexió amb la plataforma urbana Smart City, que gestiona l’Oficina de Ciutat Intel·ligent.
Impulsar el coneixement de totes les possibilitats de la transformació digital per part dels servicis municipals
L’app municipal, que també s’està donant a conéixer a la ciutadania amb diverses iniciatives com els tallers en els barris, presenta diverses funcionalitats que permeten la realització de tràmits i gestions, així com l’accés a informació municipal o la comunicació d’incidències en la via pública. En les seues últimes actualitzacions l’AppValència ha incorporat noves funcionalitats personalitzades, com la notificació d’avisos en seu electrònica o canals informatius geogràfics amb informació d’última hora sobre la zona seleccionada, com la ubicació dels ecoparcs o els talls de carrer. Amb les jornades de formació es pretén que més servicis puguen usar estes funcionalitats tant per a la seua gestió interna com per a la comunicació bidireccional amb la ciutadania ampliant així el catàleg de servicis de l’AppValència.
Per a Fuset, “l‘aposta per la transformació digital ha d’abastar tots els servicis municipals per a traure el màxim suc a eines que ens permeten ser més ràpids, transparents, eficients i sostenibles”. L’edil ha sostingut que “València és ja un referent internacional en Smart City i per a continuar avançant hem d’impulsar el coneixement de totes les possibilitats per part dels servicis municipals”.
Per part seua, la regidora de Gestió de Recursos, Lluïsa Notario, ha destacat que “la formació és una eina fonamental per a millorar les competències i habilitats del personal municipal per a oferir als veïns i veïnes de València l’atenció que mereixen i un servici públic de qualitat, per la qual cosa este govern aposta clarament per actualitzar permanentment els seus coneixements i capacitats professionals situant al nostre Ajuntament en el segle XXI, amb una formació de qualitat, rigorosa i impartida per personal expert”. A més, ha recordat “la creació del servici de formació en 2015, amb una dotació pressupostària digna que hem anat incrementant des dels 81.073 euros inicials fins als 331.516 en 2020, la qual cosa suposa haver-la quadruplicat en cinc anys”.