Fuset explica que més de 2,2 milions de persones usuàries diferents han visitat el nou web que va substituir l’anterior després de 20 anys
El regidor d’Agenda Digital de l’Ajuntament de València, Pere Fuset, ha fet balanç del primer aniversari del portal web municipal valencia.es, que el 22 de febrer de 2021 va substituir la plataforma tecnològica anterior després de 20 anys en funcionament. En el seu primer any el nou web ha rebut prop de cinc milions de visites (4.977.732) de més de 2,2 milions de persones usuàries diferents, que han visitat almenys una vegada el portal, generant així 12.653.038 pàgines vistes.
Fuset ha recordat que la nova plataforma tecnològica “va introduir fa un any moltes millores respecte a l’obsolet web anterior afavorint la navegació accessible i les gestions més fàcils amb canvis que han permès entre altres coses que la Seu Electrònica haja polvoritzat tots els rècords històrics multiplicant per 100 el seu ús en pocs anys, que la ciutadania puga notificar centenars d’incidències als barris i pobles per millorar la ciutat o que durant la crisi de la covid-19 s’haja pogut consultar de manera clara els recursos disponibles i els milions d’euros en ajudes oferits a xicotetes empreses i autònoms”.
des del SerTIC treballen constantment per actualitzar tecnològicament i millorar el web amb noves funcionalitats
L’edil ha afegit que els nombrosos canvis tecnològics impulsats pel SerTIC en el nou web han permès també que bona part d’estes visites es produïsquen amb dispositius mòbils, “un fet impensable amb el web anterior, que no s’ajustava als criteris tècnics mòbils”. De fet, ha afirmat que “en només un any les sessions realitzades mitjançant dispositius mòbils, smartphones i tabletes, han igualat ja les realitzades en ordinadors, afavorint així que molta més gent puga accedir de manera còmoda i immediata”.
Unes altres de les principals novetats del nou web apunten al nou motor de búsqueda del portal, la catalogació dels continguts per temàtiques, la integració amb el geoportal smart city amb més de 600.000 elements georeferenciats sobre mapes de València, així com diferents aplicacions tecnològiques que fan més fàcil el pagament de tributs sense necessitat del certificat digital o afavorixen la transparència permetent també la consulta en temps real de tots els contractes menors així com la resta de fórmules contractuals.
Entre les cinc ciutats de l’Estat que més visitants han aportat al nou web municipal, a banda de València, hi ha Madrid i Barcelona, amb més de 300.000 persones usuàries, seguides de Màlaga, Torrent i Alacant; pel que fa a altres estats, lideren de manera destacada els Estats Units, amb més de 84.000 visitants, seguits de França, els Països Baixos, Alemanya i el Regne Unit, amb Itàlia, Finlàndia i l’Argentina un poc per darrere.
Entre els apartats que més visitants han rebut en este primer any de vida destaca la sol·licitud de cita prèvia per als servicis municipals, l’ampli catàleg de recursos d’Infociutat, els apartats d’ajudes i subvencions, els relatius als tràmits i gestions municipals, l’agenda de la ciutat o l’apartat de notícies i, de manera especialment destacada, l’aplicació que permet obtindre telemàticament el certificat d’empadronament.
Fuset ha felicitat el treball del personal tècnic del SerTIC pels canvis tecnològics impulsats que han permès estes xifres, així com dels diferents servicis municipals que gestionen part dels seus continguts, com ara Societat de la Informació i Relacions amb els Mitjans, entre d’altres. Així mateix, ha avançat que “des del SerTIC treballen constantment per actualitzar tecnològicament i millorar el web amb noves funcionalitats i ara ho fem especialment amb l’objectiu d’afavorir la navegació a tots els públics, combatent la bretxa digital i fent servir un estudi d’usabilitat extern com a guia per a buscar l’excel·lència”.