Fuset ha explicat que amb ferramentes com l’AppValència i el Geoportal es guanyarà en eficiència dels servicis públics als carrers de València
L’objectiu és guanyar agilitat i eficiència, així com millorar la comunicació directa amb la ciutadania
El regidor d’Agenda Digital de l’Ajuntament de València, Pere Fuset ha explicat la posada en marxa de cinc edicions d’un curs sobre ferramentes smart city per al personal municipal. Els cursos “arriben després de l’èxit de convocatòries anteriors més genèriques i volen garantir la correcta formació del personal municipal per a guanyar en eficiència i en agilitat, però també en servicis a la ciutadania”.
Més d’un centenar de persones empleades públiques passaran per estes primeres cinc edicions de dos jornades cadascuna que tindran lloc en les dependències municipals de Tabacalera. En esta ocasió els cursos —que s’han incorporat al catàleg formatiu municipal— se centren en donar a conèixer amb profunditat ferramentes tecnològiques com el nou visor cartogràfic oficial de l’Ajuntament de València denominat SIGVAL, així com la seua relació amb el Geoportal municipal -que en la seua versió pública oferix informació georeferenciada sobre més de 600.000 elements als carrers de València- així com l’AppValència, que oferix diversos servicis a la ciutadania com ara la comunicació d’incidències en la via pública als servicis municipals, la recepció d’avisos temàtics personalitzats i la localització ràpida de milers de recursos en l’entorn de la persona usuària amb el seu mòbil.
agilitzar molt el treball del personal municipal
Esta formació al personal de diverses àrees farà possible la generació de nous mapes, llegendes i capes i la possibilitat de compartir-la amb l’organització així com la configuració i generació de qüestionaris per a l’actualització, l’ampliació i el manteniment de la informació cartogràfica en camp. L’edil ha explicat que “estes ferramentes poden agilitzar molt el treball del personal municipal que està al carrer, que no tindrà que passar del paper al format digital la informació sinó que directament podrà introduir dades que a més a més estaran ubicades en l’espai de manera precisa”, un fet que per a Fuset “ens farà ser més àgils i eficients però també ens permetrà millorar la comunicació directa amb la ciutadania”.
Per la seua part, la regidora de Gestió de Recursos, Lluïsa Notario, ha posat en valor que “la millora del rendiment i l’actualització d’habilitats a través de la formació és una necessitat derivada dels canvis socials, culturals i tecnològics” i ha explicat que “els llocs de treball canvien tan ràpidament com evoluciona la tecnologia i el marc normatiu i es produïxen necessitats i demandes de la ciutadania que requerixen resposta de les administracions públiques”. En eixe sentit, ha afegit que “la formació en les noves tecnologies de la informació i la comunicació és justament una de les àrees formatives que tenen més protagonisme en el pla de formació per a enguany” i ha destacat que “els veïns i les veïnes de València mereixen una atenció i un servici públic de màxima qualitat, motiu pel qual este govern va fer una clara aposta per millorar les competències i habilitats del personal municipal a través de la formació, amb l’actualització permanent dels seus coneixements i capacitats professionals, amb la creació del servici de Formació en 2015 i amb una dotació pressupostària digna que hem anat incrementant des dels 81.073 euros inicials fins als 345.228,87 euros de 2021, més del quàdruple, per tant”.