Fuset ha destacat la utilitat del portal d’informació ciutadana per explicar als veïns i veïnes com combatre la crisi sanitària, econòmica i social de la COVID-19.
El portal Smart City d’informació ciutadana sobre el coronavirus a València ha rebut des de la seua activació 532.070 visites, una xifra que “el consolida com una ferramenta molt útil perquè la ciutadania dispose a sols un click de tota la informació necessària sobre l’actualització de dades, les restriccions vigents, els consells per a fer front a la pandèmia, etc.”, ha explicat el regidor d’Agenda Digital i Administració Electrònica de l’Ajuntament de València, Pere Fuset.
El més de mig milió de visites registrades es repartixen pràcticament per igual entre les versions en valencià i en castellà, amb 260.784 i 271.286 visites, respectivament. També hi ha una distribució molt homogènia entre les franges d’edat de les persones visitants, que majoritàriament han respost al perfil d’una dona (un 60 %) d’entre 45 i 54 anys (un 23,9 %) que es connecta a través de dispositius mòbils (un 65 %).
informació
actualitzada
de les limitacions
Entre les seccions més visitades hi ha hagut les que aporten les dades sanitàries actualitzades sobre la pandèmia; els quadres de comandament de la ciutat on es mostren els efectes sobre aspectes com ara la mobilitat, la contaminació o el consum d’aigua; la informació sobre les restriccions existents en cada moment de l’estat d’alarma, els recursos i ajudes a l’abast de la ciutadania i les notícies sobre la gestió de la crisi sanitària, econòmica i social derivada de la pandèmia.
Pel que fa a la procedència de les visites en què és possible conèixer la identificació geogràfica, més de 90.000 s’han fet des de la pròpia ciutat de València, mentre que també han superat el miler d’entrades els visitants des de Madrid, Barcelona, Torrent o Alacant. Des de l’estranger les visites majoritàries s’han produït des de França, Bèlgica i Holanda.
recursos i ajudes
a l’abast de la ciutadania
Fuset ha destacat que eixe més de mig milió de persones usuàries ja han fet servir “un portal Smart City que ha estat premiat com una de les millors iniciatives en la matèria de tota Europa i Àsia” i el fet que “la Comissió Europea i l’ONU ens incloguen al seu catàleg de bones pràctiques”.
El regidor també ha posat en valor la utilitat d’este portal d’informació ciutadana “per explicar als valencians i valencianes com fer front a la crisi sanitària, econòmica i social de la COVID-19” i l’ha emmarcat dins l’estratègia de ciutat intel·ligent per la qual l’ONU ha confiat en València a l’hora d’explicar internacionalment les potencialitats de les plataformes de ciutat intel·ligent en la lluita contra la pandèmia.
“En temps convulsos com els que afrontem és imprescindible que la ciutadania puga accedir a la informació sobre totes les restriccions existents per combatre la propagació del virus, com poden tramitar telemàticament les seues gestions i a quins recursos i ajudes poden acollir-se per a combatre la crisi econòmica i social”, ha afegit.
Altre reconeixement al portal coronavirus.valencia.es va ser el rebut pel jurat dels premis IDC Smart Cities & Communities, lliurats per la consultora IDC, en situar València entre els tres millors projectes de Seguretat Pública Basada en Dades per incloure la tecnologia com a eina per millorar l’agilitat i la col·laboració en resposta a la pandèmia COVID-19. L’organització va valorar tant la gestió de les dades com l’ús que se’ls havia donat durant la crisi.