La Comissió Europea i la ITU-ONU inclouen el web municipal al catàleg de bones pràctiques smartcity contra la pandèmia.

By 29 juny, 2020juliol 24th, 2020

El portal  COVID19 de l’Ajuntament de València rep més de 200.000 consules durant l’estat d’alarma.

El regidor d’Agenda Digital i Administració Electrònica, Pere Fuset, ha fet balanç hui de l’acollida ciutadana al portal coronavirus.valencia.es amb què l’Ajuntament de València ha vingut oferint, des dels primers dies de la pandèmia, una ferramenta de comunicació i informació ciutadana al voltant dels efectes de la COVID-19. L’edil ha apuntat que des que el portal, gestionat per l’Oficina de Ciutat Intel·ligent, va entrar en funcionament al mes de març, “ha rebut més de 210.000 consultes ciutadanes provinents en la seua immensa majoria de la ciutat de València, però també d’altres localitats valencianes, de l’Estat i del món”.

 

 

En total, han interactuat usuaris de més de 800 municipis diferents de fins a 80 països, unes dades que Fuset ha considerat com “molt positives i que demostren l’interés ciutadà pels recursos que València oferix per combatre esta crisi sanitària, econòmica i social”. Entre les estadístiques de les últimes setmanes, l’edil ha destacat el fet que el 64 % dels usuaris del portal són dones davant d’un 36 % d’hómens. Pel que fa als grups d’edat, el grup comprés entre els 45 i 54 anys encapçala el rànquing de les consultes al web amb un 24 %, seguit de prop pels grups d’entre 25 i 34 anys i d’entre 35 i 45 anys, amb un 20,5 % i 20,2 % respectivament. Tanquen el rànquing els usuaris compresos entre els 55 i 64 anys amb un 14 % de les consultes; els majors de 65 anys, amb un 11,4 % i, per últim, els menors de 25 amb només un 10 % de les visites.

El portal, accesible a Internet a través de l’URL http://coronavirus.valencia.es/ i també mitjançant un apartat específic a l’AppValència, arreplega diversos recursos informatius per a la ciutadania. Entre els últims a incorporar-se destaquen les guies visuals “per fer comprensibles les normes de les diferents fases de la desescalada cap a la nova normalitat que València va estrenar el passat diumenge 21 de juny”. Junt amb diverses ferramentes smartcity, com ara el mapa interactiu ‘A Prop de mi’ amb recursos geolocalitzats, també s’oferix un complet recull de recomanacions sanitàries i recursos de diferents administracions, com ara ajudes i subvencions, especialment orientades als col·lectius més afectats per la crisi.

INFORMACIÓ ACTUALITZADA

Fuset ha recordat que el portal Covid19 de l’Ajuntament de València també oferix des de la seua posada en marxa “informació actualitzada, amb dades i gràfics, sobre l’evolució de casos de la pandèmia tant al territori valencià com a la resta de l’Estat, mitjançant diversos panells smart que s’actualitzen diàriament amb les dades oficials de les autoritats sanitàries”.

El regidor d’Agenda Digital ha assenyalat igualment que “la tecnologia smartcity ens ha permés monitoritzar com la pandèmia i l’Estat d’Alarma han alterat per complet la vida quötidiana de València i la seua gent”. Així, estos quadres de comandament, que tenen una completa versió interna i un resum públic disponible al web, “ens han ajudat a afavorir la millor presa de decisions amb dades diàries sobre aspectes tant diversos com el trànsit de vehicles motoritzats i de bicicletes, l’ús del transport públic, la contaminació, el consum d’aigua, l’ús de la seu electrònica o la recollida de residus, entre altres”.

COL·LABORACIÓ AMB L’ITU

Fuset ha manifestat que “des de l’inici de la pandèmia a l’Ajuntament de València hem orientat l’ús de la tecnologia a fer més transparents i còmodes les complexes condicions del confinament i la desescalada” i ha recordat que “l’ONU, mitjançant l’ITU i altres agències vinculades, ha sel·leccionat el nostre equip tècnic per guiar la resposta smartcity de les ciutats del món des d’un grup de treball internacional”.

El regidor ha explicat que els últims dies, junt amb l’ITU-ONU, “també la Comissió Europea, des de la seua estratègia relacionada amb les smart cities, ha destacat el cas de València com una bona pràctica digital” i ha afegit que en l’anomenada nova normalitat “continuarem apostant per la tecnologia per fer més fàcil la vida dels valencians i valencianes i obtindre informació veraç amb la qual gestionar de manera intel·ligent la ciutat”.