Pere Fuset ha enumerat les prioritats en l’estratègia de digitalització del consistori.
El regidor d’Agenda Digital de l’Ajuntament de València, Pere Fuset, ha intervingut hui en la jornada «Prioritats TIC de les administracions públiques en la Generalitat Valenciana» organitzada per la Revista Sociedad de la Información Digital.
La Revista Sociedad de la Información Digital promociona seminaris vinculats al món de les tecnologies de la informació i les comunicacions en l’Administració Pública. Des de fa 15 anys promou este tipus de trobades i, en esta ocasió, l’esdeveniment s’ha realitzat de manera completament telemàtica, donades les mesures de seguretat actuals arran de la pandèmia.
La ponència del regidor s’ha centrat en el treball de digitalització de l’Administració i ha posat l’accent en la funció transversal que l’Oficina de Ciutat Intel·ligent realitza en la digitalització i millora de tots els servicis de l’Ajuntament.
La COVID ha espentat la ciutadania a relacionar-se amb l’Ajuntament de manera electrònica; per això, és imperatiu centrar els esforços a acostar, en la mesura del possible, l’Administració a les persones en un temps de distanciament.
La prioritat del consistori se centra en la millora dels canals de comunicació ciutadana i, amb este objectiu, es treballa a reforçar l’atenció electrònica a la ciutadania, així com a implementar els servicis a la ciutadania a través de les TIC. Per a això, ha comentat, és necessari atallar la bretxa digital, perquè no hi haja cap persona a la ciutat de València que tinga problemes per a relacionar-se amb l’Ajuntament a través de mitjans telemàtics.
Reforçar l’atenció electrònica a la ciutadania i implementar els servicis a la ciutadania a través de les TIC
D’altra banda, també es treballa a reforçar els mitjans dels quals disposa la corporació, amb especial atenció a la ciberseguretat, la intereoperabilitat amb altres administracions per a facilitar els tràmits, l’agilitació de les ajudes i subvencions que s’oferixen a la ciutadania —com traure el paquet d’ajudes del Pla Resistir en temps rècord—, la formació dels treballadors i treballadores i la implementació del teletreball en les administracions públiques.
«De fet», ha exposat, «ha arribat un moment en què no fan falta més sensors, no fa falta un programari millor; el que fa falta és una millor formació humana i aprofitar al màxim les eines de què disposem.»
El regidor ha volgut destacar que els assoliments que l’Administració municipal ha aconseguit durant l’any de pandèmia han sigut possibles, abans de tot, gràcies al treball previ de digitalització que s’ha anat duent a terme durant anys i que va fer que la consultora Ernest&Young declarara València com la ciutat millor digitalitzada d’Espanya en 2018.
Per a acabar, el regidor ha comentat els principals projectes en els quals treballa l’Oficina de Ciutat Intel·ligent. En concret, el projecte Connecta VLCi d’edificis intel·ligents i sostenibles (mercats, escoles, instal·lacions esportives i museus), el projecte europeu WiFi4EU, València al Minut, el Geoportal o la iniciativa Impuls VLCi amb 17 projectes, com el Fons Social Eficaç d’agilitació de tràmits en la sol·licitud d’ajudes a les persones vulnerables, el d’aparcament intel·ligent, el de sensorització de contenidors de residus, o el que permetrà recaptar dades ambientals en temps real per tota la ciutat mitjançant la sensorització d’autobusos de l’EMT.
La sessió s’ha centrat en l’avanç de la societat digital en les administracions públiques i els diferents ponents han parlat sobre el paper de la digitalització des de diversos punts de vista, des de l’administratiu, passant pel tributari, el sanitari, la transformació digital centrada en el ciutadà, així com els casos específics de diferents ajuntaments.