Skip to main content

El Fons Social Eficaç, iniciativa SmartCity que evita tràmits innecessaris a les persones que sol·liciten ajudes socials

By 30 maig, 2020novembre 23rd, 2020

L’Ajuntament de València ha presentat este projecte englobat dins de la Iniciativa VLCi, amb què combatre el risc d’exclusió i agilitzar les ajudes a la població en situació més vulnerable.

Una nova ferramenta digital agilitza milers d’ajudes socials de l’ajuntament i evita talls de subministraments.

La regidora de Servicis Socials, Isabel Lozano, i el regidor d’Agenda Digital, Pere Fuset, han explicat hui els resultats d’una nova ferramenta SmartCity «amb què l’Ajuntament de València està garantint un fons social eficaç amb què combatre el risc d’exclusió i agilitzar les ajudes a la població en situació més vulnerable».

Pere Fuset ha explicat que esta nova aplicació digital implementada des del passat gener des de l’àrea d’Administració Electrònica amb fons europeusestà ideada per afavorir la rapidesa en la gestió d’ajudes no periòdiques i evitar tràmits innecessaris a la ciutadania”.

Lozano ha afegit que este component, inicialment dissenyat per a millorar la coordinació entre l’empresa EMIVASA i els servicis socials de l’Ajuntament de València, “per les seues característiques, està permetent avançar també en moltes altres ajudes socials, en un moment de crisi, evitant molèsties a la gent que les necessita i fent més àgil la seua tramitació als servicis socials”.

La regidora Isabel Lozano ha recordat que el programa Fons Social Eficaç es va posar en marxa el gener de 2020 i “ha permés ja agilitzar notablement la tramitació de milers d’expedients, dels quals 579 han sigut amb motiu d’ajudes de deute d’aigua, i realitzar 13.723 pagaments entre ells les 1.571 beques de menjador municipals mensuals – per un valor de 5.541.246,07 €”.

EFICIÈNCIA

EN LA GESTIÓ D’AJUDES

NO PERIÒDIQUES

Lozano també ha apuntat que la ferramenta SmartCity “està sent de gran utilitat també per a tramitar les Prestacions Econòmiques Individualitzades (PEI) que, durant l’actual crisi sanitària de la Covid-19 han permés tramitar de manera molt àgil un gran volum d’ajudes econòmiques d’emergència per a manutenció”. Ha explicat que “concretament, des del 16 de març fins al 26 de maig són 8.982 les ajudes tramitades per un valor de 4.205.564 €”.

Sistema

Automàtic

de protecció

Entre les millores que ofereix el nou component destaca “la creació d’un sistema automàtic de protecció de les factures d’aigua, evitant talls de subministrament de les persones més vulnerables”. Igualment “permet conéixer a l’equip tècnic dels Centres Municipals de Servicis Socials l’estat de totes les ajudes sol·licitades, així com diferents funcionalitats que agilitzen la tramitació, eviten possibles errades, estalviant temps i fins a tot permetent un sistema de pagament de manera urgent dels deutes de la població més vulnerable”.

tecnologia per a

millorar la vida

dels ciutadans

El regidor d’Agenda Digital, Pere Fuset, ha recordat que “esta iniciativa està emmarcada dins del projecte global ImpulsoVLCi, impulsat per l’Oficina de Ciutat Intel·ligent, que amb els seus diversos components, ha estat beneficiari d’una important ajuda de fons europeus gestionats per Red.es, amb un pressupost global de 6 milions d’euros”. Fuset ha conclós que “amb projectes com este València es consolida com una ciutat Smart City pionera que empra la tecnologia per a millorar la vida de les persones en un moment on la digitalització serà clau per superar els efectes de la covid-19“.