Fuset i Campillo han destacat que la digitalització i millora del procés afavoreix l’accessibilitat al servici de recollida de mobles des de qualsevol lloc i en qualsevol horari
El funcionament és el mateix que per a comunicar les incidències en la via pública
El regidor d’Agenda Digital de l’Ajuntament de València, Pere Fuset, ha anunciat la millora de la gestió web del servici a la ciutadania de recollida d’objectes i mobles vells a la via pública, diferenciant-ho de la resta d’incidències en l’espai públic i fent-ho així més simple i intel·ligent. Les millores també s’han introduït en l’aplicació municipal, AppValència, on s’ha incorporat un formulari directe en el menú principal.
Fuset ha explicat que “amb l’objectiu de millorar la usabilitat s’ha reestructurat la funcionalitat per reduir considerablement els clics i fer més còmoda i accessible la petició digital d’este servici de recollida, que també es podrà continuar fent a través del telèfon 010”. De la mateixa manera, “este servici s’ha incorporat també al menú de l’AppValència perquè qualsevol persona puga usar-ho des del mòbil d’una manera més còmoda, des de qualsevol lloc i en qualsevol horari. El funcionament és el mateix que per a comunicar les incidències en la via pública, com ara avaries o elements trencats”. El regidor també ha agraït que “cada vegada més veïns i veïnes aprofiten les ferramentes smart city que estem posant a la seua disposició per a millorar la ciutat”.
El formulari, disponible en l’apartat “A un clic” del web municipal www.valencia.es, demana a la persona usuària les dades de contacte i informació sobre els objectes a retirar. Una vegada emplenat, la persona usuària també ha de seleccionar al mapa la ubicació on dipositarà els objectes així com la data en què desitja que es realitze eixa recollida. El mateix formulari generarà –en funció del districte i la contracta responsable del mateix– les opcions d’horari en què es podrà efectuar la recollida i el procés es completarà per personal tècnic municipal, que enviarà a la persona usuària un correu electrònic amb un codi alfanumèric amb què identificar el servici de recollida.
Notable increment de la recollida
També s’ha referit a estes millores el vicealcalde de València, Sergi Campillo, responsable del servici de Gestió Sostenible de Residus Urbans i Neteja de l’Espai Públic. «Les noves tecnologies ens ajuden a millorar els servicis públics, com és el cas de la gestió de residus urbans. Així possibiliten que la ciutadania facilite la comunicació de mobles i trastos que veuen en el carrer. A més les dades són espectaculars: si l’any 2017 rebien 57.000 avisos a través de la web o el 010, en l’any 201 hem arribat als vora 90.000 avisos. No obstant això, les contractes quan fan les seues rutes, si localitzen mobles o trastos, també els recullen. Recordem que a més l’Ajuntament fa un servici porta a porta gratuït tots els dies laborables», ha indicat Campillo.
|
Avisos recollida domiciliaria mobles i trastos |
Trastos i mobles abandonats detectats per Inspecció Municipal, Policia Local i |
Tones recollides per any |
TOTAL 2017 |
55.271 |
3.845 |
9.817 |
TOTAL 2018 |
57.871 |
3.417 |
10.641 |
TOTAL 2019 |
70.649 |
3.671 |
10.894 |
TOTAL 2020 |
83.282 |
4.537 |
11.384 |
TOTAL 2021 |
88.635 |
4.530 |
12.067 |
El vicealcalde de València ha destacat que les facilitats del Govern municipal per poder recollir els mobles, objectes o trastos del carrer es reflecteixen clarament en les dades estadístiques, i considera que les millores ara anunciades, encara facilitaran la comunicació i la recollida: «Esta novetat tecnològica, a través de la web i l’APP mòbil, que implementa l’àrea de Pere Fuset permetrà millorar encara més la localització d’estos mobles i objectes en la via pública o els avisos que fa la ciutadania».