Pere Fuset: “L’augment exponencial d’usuaris de la seu electrònica es deu, en part, a l’esforç que hem realitzat a ajudar la gent a conéixer la seu electrònica, fent-la més amable, ràpida i accessible”
“L’administració electrònica de València es considera una de les més sòlides i madures d’Espanya“
Actualment la seu electrònica és l’opció majoritària per als usuaris a l’hora de relacionar-se amb l’administració local de la ciutat de València.
El 65,54% de les instàncies que els ciutadans i ciutadanes presenten al consistori es duen a terme de manera digital, una dada que ha variat de manera exponencial des de l’any 2015, en el qual este procediment suposava únicament el 0,85%.
Referent a això, el regidor d’Agenda Digital i Administració Electrònica, Pere Fuset, ha afirmat que “l’administració electrònica de la ciutat de València és considerada com una de les més sòlides i madures de tota Espanya, gràcies al treball realitzat des de l’any 2015 per a consolidar-la, millorar-la i construir, gràcies a això, una administració més eficaç i transparent”.
En 2015 es van presentar 2.437 instàncies electròniques, un número que va créixer de manera ferma i constant durant els primers anys, arribant a les 85.632 en 2019. En 2020, amb l’arribada de la pandèmia la utilització d’este mitjà es va disparar, aconseguint les 177.834 en 2020 i les 315.155 en 2022. Per tant, des de 2015 el nombre d’instàncies electròniques ha augmentat un 128.32%.
“La millora de la seu electrònica”, ha assenyalat el regidor “ha sigut fonamental estos anys per tramitar totes les ajudes que hem oferit a les xicotetes empreses, comerços, autònoms i la resta del sector productiu de la ciutat durant la pandèmia i la resta de conjuntures adverses, i ens ha permés ser ràpids a l’hora de tramitar estes ajudes”. També ha ajudat a implantar les zones verdes i taronges d’estacionament, i ha sigut utilitzada de manera constant en molts tràmits com el xec escolar, l’aportació de documentació, les comunicacions relatives a llicències i execucions d’obres, l’ocupació de la via pública o la comunicació de queixes i suggeriments per part de la ciutadania. Cal destacar que només en el 2022 s’han descarregat 433.603 certificats d’empadronament de manera digital.
De fet Fuset ha afirmat que “la utilització de l’administració electrònica ha suposat un gran estalvi de temps i sobretot de recursos, que s’estima que pot aconseguir una xifra superior als 23 milions d’euros, a més d’altres 644.000 euros en estalvi postal”.
L’any 2022 ha sigut un any de creixement en la utilització de la seu electrònica, un any en el qual s’ha recuperat l’atenció presencial per part l’Ajuntament “però l’opció digital ha vingut per a quedar-se, i cada vegada és usada per un nombre major d’usuaris”, ha destacat el titular d’Administració Electrònica.
A més este augment d’instàncies digitals està associat a un augment del nombre d’usuaris registrats en la plataforma. En 2015 eren 15.703 els usuaris registrats, mentre que en 2022 este número ha arribat a prop de 280.000. Només en este últim any el nombre d’usuaris ha augmentat en un 44%, passant de 194.000 a 280.000. Un augment que segons ha indicat Fuset, es deu en part “a l’esforç que hem realitzat a ajudar la gent a conéixer la seu electrònica, fent-la més amable, ràpida i accessible, amb campanyes com la dels punts d’ajuda digital a peu de carrer, la formació en la Universitat Popular, o les realitzades en premsa”.