Skip to main content

Agenda Digital valencianitza les xarxes amb més d’un centenar de nous GIF sobre València i els seus barris

By 8 octubre, 2021octubre 15th, 2021

Fuset ha avançat que les imatges estaran disponibles en xarxes com Instagram, Facebook, Twitter i WhatsApp i serviran per promocionar la identitat digital de València

El regidor d’Agenda Digital de l’Ajuntament de València, Pere Fuset, ha anunciat hui el llançament de més d’un centenar de GIF i stickers animats sobre la ciutat de València, que des de hui mateix les persones usuàries podran fer servir a les seues publicacions a les xarxes socials. En concret, ja es poden utilitzar stickers de temàtica valenciana que gràcies a la seua ubicació en la gran plataforma GIPHY poden ser utilitzats a les stories d’Instagram, així com pròximament als missatges de WhatsApp i Telegram, les publicacions de Facebook o les piulades de Twitter entre altres xarxes socials.

Fuset ha explicat que “calia reforçar i promocionar la identitat digital de València en unes xarxes que fan servir diàriament centenars de milions de persones en tot el món” i ha destacat que “a les portes de la Capitalitat Mundial del Disseny volem mostrar la creativitat valenciana també des de la tecnologia”.

reforçar i promocionar la identitat digital de València en les xarxes socials

Les imatges llançades des d’Smart City València han sigut dissenyades per Estudio Menta i, a banda de promocionar ferramentes tecnològiques com l’AppValència o la pròpia ciutat intel·ligent, destaquen també alguns dels valors de la ciutat com ara la cultura, la festa, la sostenibilitat, la igualtat o la diversitat LGTBI. De la mateixa manera, s’ha aprofitat la iniciativa per llançar un nou sticker dedicat a la Senyera així com alguns altres dedicats a promocionar l’ús del valencià, el xicotet comerç, el reciclatge de residus o l’ús de la bicicleta en la ciutat.

Igualment, s’han creat distintius per a les principals zones verdes de la ciutat, com ara el Parc Central, l’Albufera i el Jardí del Túria, per ser alguns dels espais més fotografiats en xarxes com Instagram. Però el gruix principal dels GIF i stickers —que aniran implementant-se progressivament en totes les xarxes socials— està dedicat a cadascun dels prop de 100 noms de barris, pobles i districtes de la ciutat, en una iniciativa que per a Fuset “reforçarà la identificació de ciutadania i visitants amb València i cadascun dels seus barris i pobles oferint una promoció orgànica d’un valor econòmic incalculable”.

Per a emprar els GIF i stickers no cal realitzar cap descàrrega prèvia. N’hi ha prou amb emprar l’etiqueta SmartcityVLC al motor de búsqueda de GIF de cada xarxa social o les diverses etiquetes temàtiques relacionades amb cadascuna de les imatges. La intenció és ampliar progressivament la biblioteca de GIF per a oferir un ampli catàleg de temàtica valenciana als més de 3.800 milions de persones usuàries que segons les estadístiques fan servir les xarxes socials en tot el planeta.