Skip to main content

Agenda Digital forma els servicis municipals en l’ús de ferramentes smart

By 14 juny, 2021juny 18th, 2021

Fuset ha explicat que el Geoportal i l’AppValència centren esta formació en ferramentes TIC

El regidor d’Agenda Digital i Administració Electrònica, Pere Fuset, ha anunciat este dilluns l’inici d’unes jornades de formació centrades en ferramentes smart per al personal dels diferents servicis municipals. L’objectiu d’estes sessions formatives és “dotar tots els servicis municipals dels coneixements clau en algunes de les principals ferramentes smart que fa servir l’Ajuntament per millorar i fer més àgil la seua gestió i la comunicació bidireccional amb la ciutadania”.

En concret, el curs formatiu, que estarà conduït per personal tècnic del servici de Tecnologies de la informació i la comunicació (SerTIC) i tindrà lloc durant vàries sessions del mes de juny, introduirà els servicis municipals en l’ús del Geoportal web de València i en l’aplicació AppValència.

El primer és una aplicació del sistema d’informació geogràfica (GIS) municipal amb més de 600.000 elements de la ciutat georeferenciats sobre mapes temàtics de la ciutat, que presenta funcionalitats tant públiques com internes amb les quals els diferents servicis municipals, però també la ciutadania, poden millorar la seua presa de decisions amb dades de tots els barris de la ciutat.

L’app municipal, recentment renovada, presenta diverses funcionalitats que permeten la realització de tràmits i gestions així com l’accés a informació municipal o la comunicació d’incidències en la via pública. En la seua última actualització l’AppValència ha estrenat noves funcionalitats personalitzades, com ara la notificació d’avisos a la Seu Electrònica o canals informatius geogràfics amb informació d’última hora sobre la zona seleccionada.

és fonamental conéixer totes les potencialitats de la transformació digital de l’Ajuntament

Per a Fuset “és fonamental que els servicis municipals puguen conéixer totes les potencialitats de la transformació digital que estem experimentant a l’Ajuntament perquè puguen ser útils en una gestió més eficient i una comunicació més fluida per part de la ciutadania”.

Per la seua part, la regidora de Gestió de Recursos, Luisa Notario, ha destacat que “la formació és una eina fonamental per millorar les competències i habilitats del personal municipal per oferir als veïns i veïnes de València l’atenció que mereixen i un servici públic de qualitat, motiu pel qual este govern aposta clarament per actualitzar permanentment els seus coneixements i capacitats professionals situant el nostre Ajuntament en el segle XXI, amb una formació de qualitat, rigorosa i impartida per personal expert”. A més, ha recordat “la creació del servici de formació en 2015 amb una dotació pressupostària digna que hem anat incrementant des dels 81.073 euros inicials fins als 331.516 en 2020, el que suposa haver-la quadruplicada en cinc anys”.