Fuset agraïx la col·laboració ciutadana durant 2022 amb les ferramentes Smart City que permeten als servicis municipals detectar incidències en la via pública
La ciutadania va comunicar durant l’any passat a l’Ajuntament de València 40.036 incidències en la via pública mitjançant els formularis del web municipal i de l’AppValència, segons ha informat el regidor d’Agenda Digital, Pere Fuset.
L’edil ha assenyalat que les millores constants en la web municipal i sobretot en l’AppValència «han afavorit que la filosofia Smart City siga cada vegada més útil per fomentar una participació ciutadana que millora els carrers de la ciutat».
El regidor d’Agenda Digital, Pere Fuset, ha fet balanç anual de la participació ciutadana al llarg de 2022 en les diferents eines digitals municipals orientades a la comunicació d’incidències en la via pública de València. Així, durant l’any passat la ciutadania va registrar un total de 40.036 incidències en la via pública enfront de les 25.745 de l’any 2021. El major creixement es produïx de fet en l’AppValència, amplament millorada enguany, que ja abasta el 33% de les comunicacions enfront del 67% que encara aplega al web municipal.
Fuset s’ha felicitat per la creixent participació digital ciutadana i ha assenyalat que gràcies a esta filosofia Smart City, «els veïns i veïnes poden ser els ulls de l’Ajuntament en cada barri, en cada carrer i en qualsevol moment, comunicant de manera ràpida i senzilla qualsevol incidència que troben».
La ferramenta digital més emprada ha estat la referida a la comunicació sobre qüestions relatives a la neteja de la via pública amb 26.655 peticions i un percentatge de resolució del 94%, la seguix de prop la recollida de trastos vells que, emprant un únic formulari per a web i Appvalència ha registrat 21.554 peticions amb un percentatge de resolució del 96%. Altres apartats destacats són les peticions relatives a jardineria, enllumenat, mobilitat i plagues que compten amb categories pròpies.
Fuset recorda que l’AppValència va renovar la seua eina d’incidències per a fer-la més flexible i intuïtiva. Amb ella qualsevol usuari de l’app pot comunicar la incidència, amb una xicoteta descripció, aportant una fotografia i indicant la seua geolocalització en un mapa dins del terme municipal. A més a més, es va afavorir una categorització de les incidències tal com ja existia al web municipal per tal que estes pogueren arribar més àgilment al servici municipal responsable, o fins i tot a l’empresa adjudicatària, per tal de garantir la resposta més ràpida possible que en alguns casos és immediata. Una vegada realitzat l’avís, l’usuari rep un codi a través d’un missatge de text o correu electrònic amb el qual pot fer seguiment de la resolució de la incidència.
Amb les dos ferramentes digitals la ciutadania pot comunicar incidències en la via pública relatives a servicis com la jardineria, la mobilitat, la il·luminació, el mobiliari urbà o la neteja, entre altres. Fuset ha avançat que tot i que estes incidències ja estan sent recollides baix l’epígraf “altres” s’està treballant per a recollir de manera específica també aquelles relatives a altres servicis com urbanisme. L’objectiu és ajudar així a evitar la saturació de servicis d’atenció ciutadana presencials i telefònics així com reduir els temps de resposta de l’ajuntament.
Fuset recorda que tot i que cada incidència té uns temps de resposta i viabilitat diferent en funció de la seua complexitat, i que en alguns casos són incorporades en programacions mensuals o trimestrals, “la cultura Smart City que permet la col·laboració ciutadana està arrelant amb força als diferents servicis municipals agilitzant així la millora contínua de la ciutat”.