Fuset ha anunciat l’adjudicació, que serà per dos anys prorrogables i que introduïx el servici de consultoria i el de gestió i manteniment
El regidor d’Agenda Digital i Administració Electrònica de l’Ajuntament de València, Pere Fuset, ha anunciat este dijous l’adjudicació dels lots 1 i 2 del contracte de la Plataforma de Smart City València, que tindrà una vigència de dos anys prorrogables altres dos anys més. Esta adjudicació, que s’aprovarà demà divendres per la Junta de Govern Local, introduïx el servici de consultoria per a l’establiment d’una estratègia de ciutat intel·ligent i el servici de gestió i manteniment de la Plataforma de Ciutat Intel·ligent així com els seus servicis associats.
L’objecte del contracte és la contractació d’un servici de consultoria per a l’establiment d’una estratègia de ciutat intel·ligent i de transformació digital dels servicis municipals, la contractació d’un servici que duga a terme la definició, anàlisi, disseny, migració, adaptació, implantació, desplegament, operació i manteniment d’una Plataforma de Ciutat Intel·ligent i els seus servicis associats i elements habilitants SMART.
Consolidació de València com un referent emergent en Smart City a nivell internacional
Respecte a l’anterior contracte s’afegix, específicament en el lot 1, una consultoria estratègica de caràcter horitzontal, que inclou l’estratègia de ciutat intel·ligent i estratègies per a la transformació de digital d’àrees i servicis; i adquisicions/cessions de dades externes de diversa índole per a la realització d’estudis transversals i l’encreuament de dades.
“La renovació de l’estratègia Smart City València és una oportunitat immillorable per a avançar en l’objectiu d’una ciutat intel·ligent i sostenible posant-la al servici d’un model de ciutat més amable, l’eficiència i el benestar de la ciutadania”, ha assegurat Fuset. “La nova estratègia coincidix amb un moment d’especial rellevància per a la digitalització, que ha de ser especial aliada per a la reactivació econòmica i la superació de la crisi per la COVID-19 però també per a lluitar contra el canvi climàtic”, ha afegit. “Volem una estratègia ambiciosa que afavorisca la transformació digital no d’un ajuntament, sinó del conjunt d’una ciutat”, ha ressaltat.
Així mateix, en el lot 2, es detalla en major mesura, gràcies a l’experiència dels últims anys, la infraestructura tecnològica a contractar, secundant-se per a això en estàndards nacionals. “La plataforma smart VLCi ha aconseguit en estos anys consolidar a València com un referent emergent en Smart City a nivell internacional com demostra la constant participació de l’Oficina de Ciutat Intel·ligent en fòrums i congressos especialitzats”, ha explicat Fuset, qui ha recordat que “València lidera, per encàrrec de la ITU el grup de treball internacional que assessora a totes les ciutats intel·ligents des d’esta agència de l’ONU”. A més, ha posat en valor que “són cada dia més els servicis municipals connectats a esta plataforma urbana que es beneficien de la tecnologia per a millorar la seua eficiència, sostenibilitat i agilitat en la presa de decisions en àmbits tan diversos com la mobilitat i l’ecologia urbana, però també en la gestió de la pandèmia per la COVID-19 amb iniciatives que han sigut avalades amb diversos reconeixements”. En este sentit, ha afirmat que “comptar amb esta plataforma ens permetrà també optar amb garanties a molts dels fons Next Gen destinats a la digitalització i per tant contribuir a una més ràpida recuperació econòmica que puga també revertir en la modernització de la ciutat i els servicis públics”.
Fuset ha manifestat que “l’Oficina de Ciutat Intel·ligent i la Plataforma de ciutat és pionera i referent en les administracions locals ja que ens permet exposar totes els servicis i solucions que aportem a la ciutadania. Al seu torn, des de l’Oficina recolzem en la transformació digital dels servicis municipals”. A més, ha destacat que amb esta adjudicació del nou contracte de Plataforma “perseguim continuar recolzant en la transformació digital dels servicis municipals, renovar i consolidar l’estratègia smart de la ciutat i continuar potenciant la tecnologia com a mitjà per a millorar la qualitat de vida de les persones, el benestar de la ciutadania, la competitivitat i l’eficiència dels servicis municipals que oferix l’Ajuntament”.