La nova web de l’Oficina de Ciutat Intel·ligent acosta a la ciutadania la implantació de les noves tecnologies en la gestió municipal

Per 14 Febrer, 2019 Març 1st, 2019

La Oficina de Ciutat Intel·ligent fa un any i estrena web, y els seus objectius són ajudar a estalviar i optimitzar els recursos, millorar la prena de decisions i la resolució eficaç i eficient de les necessitats i desitjos d la ciutadania.

El regidor d’Administració Electrònica, Pere Fuset, ha presentat esta finestra que recull tots els projectes VLCi.

La iniciativa Impuls VLCi, que desenvolupa i implanta a la ciutat eines de gestió intel·ligent, com ara els sensors instal·lats als contenidors de residus per portar, per exemple, un control rigorós del seu ompliment, està ja a l’abast de tot el món mitjançant la nova web de l’Oficina de Ciutat Intel·ligent.

Esta pàgina és, des de hui, la finestra pública de l’esmentada oficina: un servici municipal que, des de 2018, treballa en la modernització de les prestacions de l’Ajuntament amb la implantació de noves tecnologies «per estalviar i optimitzar recursos, millorar la presa de decisions i, per descomptat, resoldre de forma eficaç i eficient les necessitats i desitjos de la ciutadania», tal com ha explicat hui el regidor d’Administració Electrònica, Pere Fuset, durant la presentació de la web  i de les noves xarxes socials (twitter, facebook i instragram) @SmarCityVLCi.

El regidor ha recordat que València és la primera ciutat d’Espanya en comptar amb una Oficina de Ciutat Intel·ligent, que és «una plataforma per a la gestió integral».

«Som pioners a l’hora de donar suport a la transformació digital per millorar la qualitat de vida de la ciutadania. Hem intervingut en el 72% dels servicis que presta l’Ajuntament que, de moment, compta amb més de 750 indicadors per mesurar diferents aspectes de la ciutat», ha assegurat Pere Fuset, que també ha destacat que, a hores d’ara, un 20% de la població utilitza els servicis digitals.

Amb estes dades es presenta la web, que està estructurada en diferents apartats per acostar a la ciutadania tant els projectes com els reptes relacionats amb la gestió intel·ligent.

A este respecte, el regidor ha recordat que l’Ajuntament de València va resultar beneficiari d’una ajuda de 4,2 milions d’euros procedents de la UE per al desenvolupament de diferents iniciatives, i ha anunciat que l’equip de Govern també espera la resolució d’una altra subvenció de 5 milions d’euros per a millorar la connectivitat dels servicis municipals.

El 20% de la ciutadania

fa ús dels servicis digitals

Concretament, ha explicat, el projecte Connecta VLCi, dins la iniciativa Impuls VLCi, contempla la instal·lació de sensors mediambientals interns i externs als equipaments esportius, museus i monuments, mercats i escoles municipals, «que permetran controlar la contaminació atmosfèrica i lumínica, la temperatura, la humitat, així com el consum d’energia i aigua per vetllar per l’eficiència energètica i l’estalvi econòmic».

Connecta VLCi plantea

una gestió més moderna y eficaç

de fins a 194 edificis

i instal·lacions municipals

En el cas dels mercats, ha aclarit el regidor, «esta informació estaria a l’abast de clients, venedors i gestors que podrien oferir servicis en línia, i les dades serien útils, per exemple, per organitzar el transport de la zona».

En definitiva, ha reiterat Pere Fuset, «València és pionera en oferir servicis Smart City, en la transformació digital dels servicis municipals, i l’objectiu de la web que hui es posa en marxa és promocionar, difondre, donar informació detallada dels projectes que es desenvolupen i d’altres que es duran a terme en el futur i superar la xifra del 20% de persones que es beneficien d’estos».