Fuset explica que la Seu Electrònica ha batut tots els seus rècords en este període, destaca la seua estabilitat i anuncia futures millores per continuar guanyant persones usuàries i agilitat administrativa estalviant recursos
El regidor d’Agenda Digital de l’Ajuntament de València, Pere Fuset, ha explicat que la seu electrònica municipal ha continuat en el primer semestre d’enguany amb el seu creixement tot i la progressiva ampliació de les vies d’atenció ciutadana presencial dels últims mesos, encara marcats per la crisi sanitària de la COVID-19.
En estos sis mesos la finestreta digital de València ha superat fins a quatre vegades els seus registres màxims anteriors assolint un nou rècord històric el passat mes de juny amb quasi 23.000 instàncies electròniques. En total n’han sigut 121.000 les que s’han registrat durant els sis primers mesos front a les 70.000 del mateix període de l’any anterior, una evolució que suposa un creixement d’un 72,45%.
En el balanç sobre l’ús de la seu electrònica, reformada recentment, també destaca la creació de les noves persones usuàries ja que durant el primer semestre d’enguany s’han donat d’alta 37.543, front a les 23.373 registrades per primera vegada als sis primers mesos de l’any anterior. Este creixement, d’un 60,42 % situa la xifra de les persones físiques i jurídiques usuàries per primera vegada per damunt de les 200.000. Igualment, s’ha produït un augment significatiu en les visites rebudes coincidint amb la reforma global del web municipal. Així, la seu ha rebut 1.435.565 visites en este període, suposant amb un +114,5%, més del doble de les visites rebudes els mateixos mesos de l’any anterior.
Així l’administració electrònica municipal consolida el seu creixement especialment rellevant des de la irrupció de la crisi per la COVID-19 i les instàncies electròniques superen ja les tradicionals. Al primer semestre la majoria de les instàncies tramitades per l’Ajuntament de València han optat per la modalitat digital, suposant un 53% del total front al 49% del mateix període de l’any anterior i el 2% dels seus inicis a l’any 2014.
L’administració electrònica municipal consolida el seu creixement
Fuset ha explicat que “l’administració electrònica de València s’ha convertit en una ferramenta sòlida i estable perquè Ajuntament i ciutadania guanyen en agilitat i estalvien temps, desplaçaments i recursos” i ha apuntat que “el creixement continuat demostra que qui prova repetix i que cada vegada és més gent la que opta per no fer cues, ni desplaçaments, ni usar papers amb el que els beneficis per a l’administració, la ciutadania i la ciutat són cada vegada majors”.
Així l’edil ha precisat que l’ús de l’administració electrònica durant este primer semestre hauria suposat un estalvi postal per a l’Ajuntament de 266.664 euros, un 74% més que el generat en el mateix període de l’any anterior. Però este estalvi econòmic encara seria major per al conjunt de la ciutat seguint allò estimat pel mètode de càlcul abreujat de càrregues administratives dissenyat per la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP). Així les instàncies generades per la seu electrònica i les que s’han tramitat gràcies a la connexió habilitada amb el Sistema d’Interconnexió de Registres (SIR) haurien permès un estalvi ciutadà estimat en 10.683.450 euros en estos primers sis mesos, una xifra un 62% major que l’estimada durant el mateix període de l’any passat aplicant la mateixa fórmula.
Fuset ha destacat que en temps de pandèmia l’administració electrònica s’ha convertit en “una ferramenta imprescindible perquè la ciutat no es detinga i que milers de famílies i negocis puguen rebre amb rapidesa les diferents ajudes econòmiques i exempcions oferides pel seu ajuntament per plantar cara a la crisi econòmica i social de la COVID-19”.
Precisament les ajudes del Pla Resistir, junt a les del xec escolar, les gestions relatives a la mobilitat, les modificacions del padró o els tràmits propis de les comissions falleres són —junt a les ampliacions de terrasses, les comunicacions generals o els tràmits urbanístics— alguns dels tràmits específics més usuals durant esta primera part de l’any 2021.
Fuset ha recordat que en este temps tant el web municipal com la Seu Electrònica han estat completament renovades i han ampliat la seua capacitat de compatibilitat amb més dispositius i certificats sense incidències destacables. Per a potenciar el seu ús també s’ha incorporat la possibilitat de rebre les notificacions personalitzades a l’AppValència i s’ha reforçat la xifra de servidors dedicats per fer front amb la màxima estabilitat als notables pics de persones usuàries.
Per a continuar guanyant persones usuàries i agilitat i continuar estalviant recursos, Fuset ha avançat que des d’Agenda Digital es posarà en marxa un estudi de la usabilitat i l’accessibilitat de la Seu Electrónica. Les seues conclusions serviran per abordar amb els diferents servicis responsables dels tràmits noves millores de la Seu Electrònica. “Més enllà de la seua estabilitat tecnològica volem instar a tots els servicis municipals a simplificar al màxim els seus procediments en la Seu Electrònica per fer-los més assequibles a qualsevol tipus de persona usuària combatent així la bretxa digital”.