Skip to main content

L’Ajuntament renova la seua principal finestra d’informació i acosta tots els servicis municipals amb un web més accessible i interactiu

By 22 febrer, 2021

L’alcalde ha presentat hui el nou portal municipal, “que homogeneïtza les pàgines dels diferents servicis amb una navegació segura”

L’Ajuntament de València compta, des de hui, amb un nou portal web, que es pot visualitzar des de qualsevol dispositiu, facilita l’accés a la informació i promou la interacció i la participació amb la ciutadania. Esta nova ferramenta, que substituïx la pàgina web activa durant els últims 20 anys, presenta un disseny que s’adapta al model corporatiu, prima la imatge i acosta tota la informació relacionada amb la gestió i els servicis municipals, que la ciutadania pot rebre per perfils, districtes i altres segments poblacionals. La nova finestra de l’Ajuntament integra la Seu Electrònica (l’ús de la qual s’ha multiplicat per 65 en els últims 5 anys, i especialment durant la pandèmia), les notícies que genera la corporació i l’activitat de les xarxes socials municipals. Reemplaça l’anterior domini consistorial, concebut com un repositori d’informació, per un gestor de continguts amb un buscador que permet l’accés i la navegació segura per les diferents pàgines webs municipals que queden aglutinades i homogeneïtzades en valencia.es.

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha presentat hui este nou recurs municipal “com un servici públic d’atenció a la ciutadania que facilita l’accés a la informació pública, que és un deure de les administracions i un dret per als veïns i veïnes, i homogeneïtza les pàgines municipals amb una navegació segura”. “A més –ha destacat- es tracta d’una ferramenta que permet promoure la interacció i la participació ciutadana”.

Acompanyat del regidor d’Agenda Digital i Administració Electrònica, Pere Fuset, i el regidor d’Informació i Defensa de la Ciutadania, Borja Sanjuán, l’alcalde ha agraït el treball de tots els servicis implicats en el naixement d’este web, “perquè l’anterior després de 20 anys, calia ser revisat i actualitzat”.”Com es pot intuir –ha detallat- un web d’un ajuntament com el nostre és, realment, un portal que incorpora un gran nombre de webs i el treball de tractar d’unificar tecnologia i contingut, amb la incorporació d’un protocol de navegació segura i un complet redisseny visual, s’ha pensat sempre des del punt de vista de la ciutadania, entenent que el web és la principal i primera font d’informació per a tota aquella persona que vol interactuar amb l’ajuntament”.

SERVICI ESSENCIAL DURANT LA PANDÈMIA

Joan Ribó ha defés la pàgina web municipal “com un servici essencial i més en este temps de pandèmia que ha transformat els hàbits, guanyant presència l’àmbit telemàtic en la relació entre la ciutadania i les institucions”.

En este sentit, el primer edil ha ressaltat “la utilització de la seu electrònica, que ha facilitat la gestió de tots els tràmits amb l’administració sense la necessitat de desplaçar-se físicament”. “De fet -ha concretat- l’ús de la seu electrònica s’ha multiplicat per 65 en els últims 5 anys, i esta pràctica es vorà facilitada amb este nou web, ja que s’ha incrementat la integració i els tràmits de les diferents matèries s’han integrat en cada subweb temàtica que componen el nou web”.

Un altre aspecte de la interacció amb la ciutadania és el buscador, que permetrà localitzar informació dins del web, i la integració de les diferents xarxes socials en el nou web, tant per a l’obtenció de la informació i els recursos municipals, com per a la possibilitat de compartir la informació en les xarxes socials pròpies”, ha assenyalat Ribó.

En general, ha conclòs, este nou web “segueix la línia de l’Ajuntament de València d’apropar els seus recursos a la ciutadania, perquè el que volem facilitar és l’accés a la informació, a la tramitació administrativa, això com la comunicació entre administració i ciutadania. I amb este nou web fem un pas endavant en eixa línia, que continuarem treballant en la potenciació d’espais de comunicació actuals”.

En representació d’un dels servicis impulsors d’este nou portal web, el de tecnologies de la informació i la comunicació (SerTIC), el regidor d’Agenda Digital i Administració Electrònica, Pere Fuset, ha manifestat que “esta ferramenta no és un punt final, més aviat és un nou principi per a la millora constant amb nous servicis i funcionalitats per a la ciutadania“. A més, ha ressaltat: “busquem homogeneïtzació digital i en els noms dels dominis, i estandardització en el disseny visual i una uniformitat en la plataforma tecnològica“.

En nom el Servici de Societat de la Informació, el regidor d’Informació i Defensa de la Ciutadania, Borja Sanjuán, ha assegurat que “l’Ajuntament tanca una bretxa en la manera de comunicar-se amb la població“. “Canviem el paradigma, perquè el web reculla allò que la ciutadania vol de l’Ajuntament i millorar esta relació“, ha afegit.