Es durà a terme una campanya per a explicar a la ciutadania totes les possibilitats que oferix esta eina digital
“A prop de mi” ha incorporat un nou cercador per a trobar més fàcilment els servicis més pròxims a la persona usuària
L’Ajuntament de València ha posat en marxa una campanya per a impulsar i facilitar la utilització de l’AppValència, que ha sigut millorada i actualitzada amb la incorporació de noves funcionalitats.
El regidor d’Agenda Digital i Administració Electrònica, Pere Fuset, ha assenyalat que “tenim molt interés en què l’AppValència siga una finestra de comunicació bidireccional entre la ciutadania i l’Ajuntament i un instrument útil per a la ciutadania a l’hora de comunicar allò que considere oportú”.
Estes novetats, segons ha explicat el regidor Pere Fuset, estan disponibles ja per a dispositius Android i en els pròxims dies ho estaran també per a sistemes IOS. El consistori posarà en marxa una campanya “per a ajudar la ciutadania a entendre totes les funcions, tràmits i gestions que pot trobar en l’AppValència com una gran eina multi usos que facilita la comunicació amb l’Ajuntament”. En l’actualitat, 145.000 persones utilitzen esta App i l’objectiu és incrementar esta xifra.
Fer cada vegada més accessible per a totes les persones esta eina digital
Una de les principals novetats, segons ha explicat Fuset, es referix als avisos específics per zona, que s’envien únicament a aquelles persones usuàries de l’App que prèviament han indicat que volen rebre’ls. En l’actualitat s’aplica a les obres en via pública per a rebre informació de la seua localització i dates en les quals es duran a terme, localització dels ecoparcs mòbils i també un servici d’alerta per alguna emergència localitzada.
També s’han posat en marxa millores en els avisos temàtics, ja que segons ha explicat el regidor d’Agenda Digital, “cada vegada són més els servicis municipals que s’estan sumant” per a facilitar informació a través de l’App. Entre les novetats que s’han incorporat figuren a més millores en l’aplicació A prop de mi, que ha incorporat un nou cercador per a trobar més fàcilment els servicis més pròxims a la persona usuària, com parades de taxi; estacions de Valenbisi; parades d’EMT i MetroValència; aparca bicis i carrils-bici; aparcaments; contenidors o gasolineres amb els preus.
També s’ha millorat l’aplicació a l’hora de comunicar incidències en la via pública, facilitant la identificació de la persona usuària, ja que el sistema recorda les dades si anteriorment s’ha comunicat alguna incidència. A més, en utilitzar esta aplicació, es facilita a la persona usuària un codi perquè puga fer un seguiment de la seua tramitació. Fuset ha explicat que en alguns casos la incidència arriba directament a la contracta corresponent per a agilitar la solució del problema.
L’App ha incorporat a més un nou carrusel amb les últimes notícies i el temps, enllaços a la informació més destacada i accés als titulars de l’actualitat municipal.
L’Ajuntament difondrà tres vídeos explicatius de les funcionalitats de l’AppValència. El regidor Pere Fuset ha recordat que en els últims mesos els Punts d’Ajuda Digital han visitat seixanta barris de la ciutat “per a derrocar barreres i eliminar la bretxa digital” i ha assenyalat que fruit d’esta experiència s’han recollit propostes de millora que s’estudiaran a fi de fer cada vegada més accessible per a totes les persones esta eina digital.