La nova opció s’emmarca en la posada en marxa d’iniciatives diverses, com el projecte del nou web municipal, per facilitar les gestions administratives a la ciutadania
L’Ajuntament, dins dels processos de transformació digital i en el marc del projecte de reforma del nou web municipal presentat fa unes setmanes, ha implementat una nova eina electrònica que facilita el seu ús per part de qualsevol persona usuària sense necessitat de disposar de certificat digital. Els regidors d’Agenda Digital i Administració Electrònica, Pere Fuset, i d’Hisenda, Borja Sanjuán, han explicat que esta nova aplicació de ‘Consulta i pagament de rebuts’ facilita les gestions relatives a les obligacions tributàries permetent a la ciutadania obtindre el justificant de pagament dels seus tributs i altres ingressos de dret públic “sense desplaçaments, ni cues, ni cita prèvia, amb un nou mecanisme digital senzill que tampoc requerix certificat”.
L’eina, que es pot trobar en la secció ‘Tràmits’ del renovat web municipal, en l’apartat de ‘Tributs municipals’, ha sigut realitzada pel servici municipal de Tecnologies de la Informació i la Comunicació (SerTIC) amb la col·laboració del servici de Gestió Tributària Integral i suposa un nou avanç que farà més accessible l’administració electrònica per a totes aquelles persones que encara no disposen d’un certificat digital.
Fuset ha destacat que “esta nova opció continua millorant els servicis digitals a la ciutadania per estalviar-se esperes, cues i desplaçaments en els seus tràmits. Amb el nou web podrem continuar introduint millores, com esta, que també trenquen amb una barrera d’accés per a moltes persones, com la que suposa la possessió d’un certificat digital”. Fuset ha recordat que “en 2019 València va ser auditada amb el major índex de maduresa digital entre tots els ajuntaments i volem que l’acceleració digital que força la pandèmia ens espente a continuar millorant per guanyar agilitat i estalviar temps i diners a la ciutadania”.
Sanjuán ha manifestat que els ciutadans i ciutadanes tindran més facilitats per gestionar els seus tributs i que es tracta d’un pas més en la transició que s’està donant de forma accelerada per la covid-19 a una relació telemàtica amb la ciutadania. “Treballem perquè els tributs siguen cada dia més justos i més accessibles”, ha afirmat.
APLICACIÓ CÒMODA I SENSE CERTIFICATS
Usant l’aplicació ‘Consulta i pagament de rebuts’ la persona interessada pot obtindre el rebut actual aportant únicament les dades del rebut actual o l’últim emés (NIF/NIE/CIF més la referència del rebut) per a qualsevol pagament municipal, exceptuant els relatius a multes de trànsit i ORA.
En aquells casos en què no es dispose de cap referència del rebut, ni la de l’any actual ni la de l’anterior, la persona interessada pot sol·licitar la seua recepció per correu electrònic emplenant un formulari amb les seues dades identificatives i les relatives al bé immoble, al gual, al vehicle o a l’activitat econòmica (IAE), segons siga el cas.
A més, una vegada es dispose del rebut, la persona interessada pot procedir al pagament en línia mitjançant targeta de crèdit o dèbit, o bé pot imprimir el document per realitzar el pagament de manera presencial en una de les entitats bancàries col·laboradores de l’Ajuntament de València indicades en el mateix document.