L’Ajuntament de València es reuneix amb la Unió de Persones Consumidores i els explica els diferents projectes de transformació digital i SmartCity.
El regidor d’Agenda Digital de l’Ajuntament de València, Pere Fuset, s’ha reunit hui amb la Unió de Persones Consumidores per a presentar-li diferents projectes de transformació digital i SmartCity.
El regidor d’Agenda Digital de l’Ajuntament de València, Pere Fuset, ha aprofitat per convidar l’entitat a participar del front comú contra la escletxa digital per tal d’instar a les telecomunicadores a completar el mapa municipal de fibra òptica.
avanços en la
transformació digital
que la COVID-19
ens força a accelerar
Entre els components presentats, el regidor ha prestat especial atenció als avantatges d’usar ferramentes com ara el recentment renovat Geoportal. Este portal municipal, amb prop de 600.000 elements georeferenciats sobre mapes temàtics de València, com ara els d’urbanisme, mobilitat, o ecologia urbana, “oferix informació útil i en temps real a la ciutadania per a la seua presa de decisions diària”.
D’altra banda, ferramentes com l’AppValència o la Seu Electrònica van permetre l’estalvi a la ciutadania de prop de 12M€ en 2020.
Són servicis que permeten guanyar en agilitat i generen estalvi econòmic per a ciutadania i administració.
Pere Fuset ja va manifestar que “les persones que han comprovat els avantatges de la Seu Electrònica de l’Ajuntament de València es consolidaran com a usuàries”, i que “este servici ha vingut per a quedar-se”. “A València havíem fet els deures i això ha permés gestionar milers de tràmits durant l’Estat d’Alarma entre elles milers d’ajudes, subvencions, ajornaments de pagaments de tributs i permisos especials relacionats amb la Covid-19”.