Fuset explica que esta ordenança “plasmarà la realitat de la que ja és l’administració electrònica més madura de l’Estat i afavorirà nous reptes digitals sense deixar a ningú arrere”
L’actual ordenança es va aprovar en 2012
El regidor d’Agenda Digital, Pere Fuset, ha avançat hui que l’Ajuntament de València ha iniciat ja el procés de modernització de l’Ordenança de l’Administració Electrònica vigent des de fa 10 anys.
Fuset ha explicat que la modificació de l’actual ordenança, aprovada en 2012, part de l’actualització de les referències normatives en la qual es basava i buscarà també “plasmar normativament la realitat d’un ajuntament referencia en administració electrònica com demostra l’últim estudi comparatiu de la consultora EY que presentava a València com l’administració local més madura en transformació digital d’Espanya”.
Així, segons ha avançat el regidor, la nova ordenança – inspirada en el treball de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) – recollirà canvis normatius com la Llei 39/2015 d’1 d’octubre del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i la Llei 40/2015 d’1 d’octubre de Règim Jurídic del Sector Públic, així com les seues normatives de desenvolupament. D’igual manera es tindrà en compte l’experiència ja consolidada amb la Plataforma Integrada d’Administració Electrònica (PIAE) de l’Ajuntament de València i el “èxit d’una seu electrònica que és la finestreta de tramitació majoritària per a la ciutadania en superar ja les instàncies electròniques a les tradicionals en paper”.
Fuset ha expressat que “la nova ordenança, sense deixar arrere a ningú, recollirà el canvi cultural en la societat respecte a l’ús de dispositius i mitjans electrònics”. I ha afegit que es tindrà en compte la maduresa interna en l’ús de l’administració electrònica, “preveient que davant nous canvis en normatives, procediments o en els propis processos de contractació, subvencions, etc. s’implante una cultura de reducció de càrregues administratives i de simplificació dels procediments, per a buscar major agilitat i posar-lo més fàcil a la ciutadania”.